vrijdag 20 februari 2015

4 Macro close-up lenzen

Wauw. Wáárom heb ik deze lenzen niet eerder gekocht? Dit is echt fantastisch voor een detailfreak zoals ik. Mijn 50mm f/1.8 II lens is geliefd en komt bijna nooit van mijn camera af om te switchen met de standaard-lens. En nu kan ik nóg dichterbij. Ik vind macro-foto's vaak de mooiste foto's om te zien en deze maak ik zelf ook het liefst. Ik ben dan ook superblij dat ik ze eindelijk in mijn bezit heb. Even voor de duidelijkheid: het zijn 4 lenzen: +1, +2, +4 en +10. Met de +10 lens kun je het meest dichtbij komen. Het is wel even spelen met het diafragma, maar er komt vast iets moois uit als je een beetje probeert. Ik pakte mijn telefoon om de verschillen te laten zien. De icoontjes van mijn apps lijken ineens groot, je kunt de pixels bijna zien. Ik kocht deze lenzen op eBay voor €13,66 euro bij deze verkoper. Ik raad deze lenzen erg aan, omdat ze van glas zijn (ze worden ook verkocht in plastic-variant). Heb jij deze lenzen ook?



Sander van Doorn, Firebeatz, Julian Jordan - Rage (Original Mix) (luister)

25 opmerkingen:

  1. Wat een gave lenzen! Die laatste.. wauw je kunt inderdaad de pixels zien, echt heel mooi!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wauw wat gaaf! Ik moet eerst nog eens de 50 mm lens aanschaffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw zo goedkoop! Kan je deze op elke spiegelreflex gebruiken of moet je al een andere 50mm lens hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je op deze link klikt en dan op 'description' (even naar beneden scrollen) zie je precies waar hij allemaal op past!

      http://www.ebay.com/itm/190889555237?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

      Verwijderen
  4. Wow! Wat een ontdekking. Ik ben ook fan van details en wat een mooi resultaat ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En nog prachtige kwaliteit ook! Had ik echt niet verwacht van Ebay. Heb altijd het idee dat alles daar goedkope zooi is...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad soms zo! Maar hier ben ik echt super tevreden over.

      Verwijderen
  6. wauw tof! Toen ik het op Instagram voorbij zag komen was ik al erg benieuwd naar het artikel. Hoelang duurde het voordat je ze binnen had?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, echt leuk die lenzen om mee te experimenteren!

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah vandaar dat die foto van Snapchat er zo mooooi uit zag op je Instagram haha! Ziet er prachtig uit, al je foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk zeg van die filtertjes! Leuke tip. Ik wil op dit moment heel erg graag de 50mm 1.8 lens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waauw, wat een verschil! Ik ga ze ook bestellen. Je hebt me overtuigd haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kwaliteit ook! Overigens leuk om te zien dat er nog zo'n ouderwetste Ruzzler is ;) Leuk spel hè?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk spel :)! Ik was een tijdje echt verslaafd en nu doe ik het nog af en toe, maar het blijft leuk.

      Verwijderen
  12. Wauw wat een ontdekking. Die wil ik ook haha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw wat een verschil! Ik wil ze ook. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, wat prachtig! Erg goedkoop ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg fijn zijn ze! Ik had precies dezelfde. Ik kan ze alleen niet meer gebruiken omdat ik nu een 1.4mm lens heb ipv 1.8 en daar passen ze niet meer op maarja.

    Ik volg je vanaf nu btw! :D

    BeantwoordenVerwijderen

Ik ben blij met iedere reactie die ik krijg! Als je een vraag stelt, dan beantwoord ik die ook hier.